niedziela, 12 maja 2013

Ciasteczka z nutellą w kształcie dinozaurów



Przez ostatni tydzień strasznie się leniłam i nie zamieściłam ani jednego przepisu. Wszystko zostało spowodowane oczekiwaniem na paczkę z dekoracjami cukierniczymi, dzięki którym miałam upiec przepiękne cupcakes red velvet i zamieścić na nie przepis. Paczka dalej nie dotarła, blog zaniedbany, tak więc w tą smętną i burą niedzielę postanowiłam zrobić ciasteczka z tego, co znajdę w domu, byleby nie wychodzić do sklepu. Przy okazji pozwoliłam zadebiutować foremkom w kształcie dinozaurów, które dostałam niedawno na urodziny.

Padło na kruche ciasteczka, które co roku robi się w moim domu na święta. Żeby pozbyć się z nich zimowego smaku zastąpiłam przyprawy korzenne nutellą. Ciastka robi się błyskawicznie. Są tak łatwe do przyrządzenia, że z powodzeniem można je robić z dziećmi, bawiąc się razem w kuchni.

Składniki:
4-5 dużych łyżek nutelli
250 g mąki 
1 jajko
150 g margaryny do pieczenia
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczki aromatu waniliowego (opcjonalnie)

Na rozgrzanej patelnii roztapiamy margarynę i odstawiamy do ostudzenia. Następnie wszystkie składniki umieszczamy w jednym naczyniu i ugniatamy aż do całkowitego połączenia się masy. Lepimy kulkę (ja ulepiłam ich kilka i do każdej dodałam innego barwnika spożywczego) i wkładamy na półtorej godziny do lodówki. Po upłynięciu tego czasu wyjmujemy ciasto, wałkujemy i wycinamy za pomocą foremek.

Piekarnik nastawiamy rozgrzewamy do 180 stopni. Wykładamy blaszkę papierem do pieczenia i umieszczamy na niej nasze ciastka. Wkładamy do piekarnika i pieczemy przez około 15 minut.

Smacznego!



11 komentarzy:

  1. jakie świetne kształty! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciastka idealne dla dzieci:)Wyglądają bardzo fajnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale faaajne;D Na kinder party dla dzieciaków w sam raz;D

    OdpowiedzUsuń
  4. planowałam ozdobić je posypkami i lukrem, ale w rezultacie nie starczyło mi na to czasu

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój synek jest wielkim fanem dinozaurów. Na pewno zjadł by wszystkie.
    Gdzie można kupić takie foremki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mam pojęcia, to prezent urodzinowy, ale myślę, że na allegro znajdzie się wszystko :)

      Usuń
  6. wyglądają trochę jak jesienne liście - a te foremki są najlepsze na świecie, zaraz po tych w kształcie łosi i reniferów z IKEA

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie ładne! moja córeczka byłaby zachwycona:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszyscy piszą o dzieciach, ja tam sama z chęcią sięgnęłabym po takie dinozaurowe ciasteczka! Tym bardziej, że są z nutellą;)

    OdpowiedzUsuń
  9. ale one genialnie wyglądają!
    a drugie zdjęcie jak kadr z kreskówki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ciesze sie, ze wszystkim sie podoba :)

    OdpowiedzUsuń