piątek, 3 maja 2013

Ciasto bananowe z kremem mascarpone



Bananowiec to jedno z najłatwiejszych ciast z mojego repertuaru. Robi się je błyskawicznie, jedynie samo pieczenie zajmuję nam aż 1,5 godziny. Ostatnio podałam je w roli urodzinowego tortu dla babci. 

Jedyne, czego potrzebujemy to:

ciasto:
2 jajka
200 g brązowego cukru
240 g mąki
130 ml oleju
2 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
3 duże banany

krem:
250 g mascarpone
1,5 łyżki cukru pudru
2 łyżeczki cytryny

Zaczynamy od przesypania brązowego cukru do miski i wbiciu 2 jajek. Miksujemy aż do połączenia się składników. Następnie dodajemy 1,5 (pokrojonego na drobną kostkę) banana, olej, sodę oczyszczoną i szczyptę soli. Miksujemy i dodajemy mąki. Miksujemy do uzyskania jednolitej konsystencji. Na sam koniec dodajemy pół banana pokrojonego w plasterki i mieszamy łyżką

Ciasto przelewamy do tortownicy. Piekarnik nastawiamy na 130 stopni, a po jego nagrzaniu wstawiamy blaszkę i pieczemy ok. 1,5 godz.

Po wyciągnięciu ciasta z piekarnika zostawiamy je do ostudzenia. W tym czasie miksujemy mascarpone z cukrem pudrem i cytryną. Nakładamy na zimne ciasto, układamy na nim banany.

Koniec!





15 komentarzy:

  1. Bardzo smakowite ciacho, idealne na ten pochmurny majowy dzień!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w taki dzień to tylko pod kocyk z ciachem i herbatką!

      Usuń
  2. Robiłam bananowiec kilka razy, ale mój wychodził ciężki i najlepszy sam-sobie ze względu na większą ilość bananów. Muszę wypróbować Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tego przepisu bananowiec wychodzi idealny, wcześniej zrobiłam z innym kremem (na bazie śmietany), ale wyszedł zdecydowanie za słodki, dopiero ten doskonale skomponował się z ciastem

      Usuń
  3. Pyszne smaki i przepyszne ciasto ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najprostsze czasem najpyszniejsze ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszne ciacho, szczególnie podane z kremem na bazie mascarpone

    OdpowiedzUsuń
  6. jakiej wielkości wychodzi mniej więcej to ciasto? :) chciałabym zrobić, ale tylko na dwie osoby

    OdpowiedzUsuń
  7. rewelacyjne ciasto. nie mam ręki do wypieków ale to ciasto robiłam już kilka razy i za każdym razem wychodzi super :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam pytanie, musi to być cukier brązowy czy może być zwykły?

    OdpowiedzUsuń
  9. ze zwykłym wyszło pyszne! a czy ktoś próbował robić muffinki z tego przepisu?:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry. Jakiej średnicy powinna być tortownica?

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzień dobry. Czy na wierzch nadawałby się inne owoce np. borówki czy maliny?

    OdpowiedzUsuń