piątek, 24 stycznia 2014

Sałatka ze szpinaku z boczkiem i suszonymi pomidorami w sosie z gorgonzoli


Dzisiaj przepis na sałatkę, którą podpatrzyła moja mama. Tak bardzo jej zasmakowała, że opowiedziała mi o niej, a ja postarałam się ją odtworzyć. Nie wiem, czy jest identyczna, ale na pewno pyszna, nie ma dla mnie nic lepszego od połączenia szpinaku z gorgonzolą, to zdecydowanie moje smaki!

składniki

200 g swieżego szpinaku
150 g wędzonego boczku (pokrojonego w kostkę)
120 g gorgonzoli
6 suszonych pomidorów
4 stołowe łyżki jogurtu greckiego
2 ząbki czosnku

Szpinak myjemy i nakładamy do dużej miski. Boczek smażymy na patelni, a następnie dodajemy do szpinaku. Pomidory kroimy w paseczki i również dorzucamy do miski. Nastawiamy patelnie na najmniejszy ogień, wyciskamy na nią czosnek. Smażymy przez chwilę, wlewamy jogurt, dodajemy gorgonzolę i cały czas mieszamy aż do połączenia się składników. Wlewamy sos do miski i wszystko dokładnie mieszamy. Odstawiamy na jakiś czas, by wszystkie składniki się "przegryzły" i gotowe. Smacznego!




1 komentarz:

  1. to takze i moje smaki:). gratuluje salatki, swietna. zwlaszcza z suszonymi pomidorami wlasnego wyrobu;)

    OdpowiedzUsuń